لینک های شاد دوشنبه های آخر ماه – خرداد ۱۳۹۶ از ربات تلگرامی فارسی فهم تا #بازارکار و وسیله

شخصی باحال

  • گروهی از دوستان هم دو تا پادکست شروع کردن. اولی در مورد شبکه که شماره آخرش به اسم تخصص شبکه، امروز و فردا اینجاست و دومی در مورد مهاجرت که آخرین شماره اش در مورد مصاحبه کاری اینجاست. امیدوارم ادامه بدن.
  • یک کار بامزه شخصی هم بها دان است. سیستمی که با خوندن ۲۰ هزار آگهی دیوار و یادگیری ماشین، می تونه با گرفتن محله، مساحت، تعداد اتاق و البته شهر، قیمت خونه رو «حدس» بزنه. یک پروژه شخصی خوب که می تونه با کمی تکمیل شدن به یک پروژه جدی تبدیل بشه. نیازهای اولیه از نظر من؟ سن بنا و در قدم های بعدی داشتن تاریخچه (سری زمانی) و البته منابع بیشتر و حتی زنده بودن نسبت به آگهی ها و مشخص کردن فاکتورهای تاثیر گذار و بعدش شاید حتی سرچ مستقل از یادگیری ماشینی روی دیتای موجود. نمونه خوبی از اینکه وقتی چیزی یاد میگرین چطوری یادگیری رو عمیق تر کنین و عمومی تر. می تونست حتی بازمتن یا آموزشی باشه (:
  • ربات تلگرامی دوست ندارم ولی ربات توییتری باحاله (: این ربات توییتری چیزهایی که فارسی باشن و توشون رپوزیتوری گیت هاب باشه رو ریتوییت می کنه. پیشنهاد؟ برای زبان های دیگه هم ربات های دیگه ساخته بشه. شاید کسی دوست داشت و فالو کرد یا حتی مشهور شد (: همینطور پیشنهاد می کنم اگر نیست خودش آزاد رو گیت هاب باشه.
  • مهدی هم سایتی برای معرفی و جمع آوری کسبه کشور توی تهران و کلانشهرها نوشته. خود سایت اسمش هست سر راست و باحالیش اینه که مخزن گیت هاب هم داره. خودش تو وبلاگش کمی توضیح بیشتر داده. کلیت ایده باحاله ولی برای بزرگ شدن نیاز به جمع آوری اتوماتیک اطلاعات از منابع دیگه داره و خب شکلی دیگه به جز یه جیسون خیلی بزرگ (: امیدوارم ادامه اش بده
  • رضا ویدئو های پایکان ۲۰۱۷ آمریکا رو سرورش آپلود کرده؛ برای کسانی که یکجا می خوان و با یوتوب مشکل دارن: ویدئوهای پایکان ۲۰۱۷

تلگرام

سایت‌ها و استارتاپ ها

  • سایت روال یک کپی ایرانی از یک استارتاپ خارجی است، ولی کپی معقول از یک سایت که نیاز داریم کپی اش باشه!‌ روال نمونه ایرانی مدیوم است. جایی که می شه متن های خودتون رو منتشر کنین.. بیشتر با ایده متن های بلند. شما بنویسین، خودشون قشنگ و مرتب خواهد بود.
  • پادپُرس هم یک استارتاپ مانند است برای پرسیدن «چرا»ها. چرای اصلی این ماه در مورد کتاب خوانی است. نوآ۶ رو ببینین و اگر دوست داشتین، مشارکت کنین.

همایش ها

بازار کار و وسیله

  • من یک Raspberry PI 3 Model B A1.2GHz 64-bit quad-core ARMv8 CPU, 1GB RAM با کیس سفید و مموری 16 گیگ خریدم که بدون استفاده مونده. اگر امکان داره برای فروش آگهی بزنید توی دوشنبه های آخر ماه قیمت پیشنهادی فروش 160 هزار تومان است (آپدیت: فروش رفت)
  • شرکت استارتاپی AbrNetwork جهت راه اندازی وب سرویسی با رویکرد اتصال ماشین به ماشین (M2M) نیازمند برنامه نویس های پایتون، گو، ارلنگ و جاوا است. رزومه خود را به ایمیل Pourcheriki@gmail.com ارسال کنید یا با شماره ۰۹۱۲۸۹۹۳۱۱۶ تماس بگیرید.