تکنیک‌های سرمایه گذاری که می خواد تا ۱۲۰ سال زندگی کنه

PayPal Inc. Co-Founder Peter Thiel Interview

این سرمایه گذار چهل و هفت ساله پیتر تیل است که داره سعی می کنه ۱۲۰ سال زندگی کنه. نکته که تصمیم گرفتم در موردش بنویسم این خبر امروز بی بی سی بود که دانشمندها دارن روی واکسنی برای تمام سرطان ها کار می کنن.

آقای پیتر تیل ۴۷ ساله که از موسس های پی پل و اولین سرمایه گذارهای فیسبوک است برای رسیدن به این عمر طولانی زندگی خیلی منظمی رو پیش گرفته که بخش بزرگی اش به تغذیه مربوطه. ایشون هر روز هورمون رشد مصرف می کنه چون «کمک می کند حجم بافت عضله حفظ شود و مشکل استخوانی کمتری پیدا کنید. البته همیشه این نگرانی وجود داشته که مصرف هورمون رشد باعث سرطان شود اما به نظر من ما در دهه آینده سرطان را درمان خواهیم کرد». روش های دیگر این آقا برای عمر طولانی، نخوردن شکر، نوشیدن شراب قرمز و دویدن دائمی است. اون در رژیم غذایی خودش از رژیمی که این روزها به عنوان رژیم غار نشینی مشهوره پیروی می کنه که عبارته از تلاش برای خوردن غذاهایی که در اختیار انسان های غار نشین بوده چون هر چی باشه ما میلیون ها سال به اون شکل غذا خوردیم و فقط در چند هزار سال اخیره که داریم شیر حیوانات اهلی و گندم و … می خوریم.

اما مستقل از غذا، بحث شرط بندی روی تکنولوژی سلامتی هم هست، مثلا سرمایه گذاری توی شرکت های بیولوژی سلول های بنیادی و شرکت هایی که سعی می کنن گوشت و چرم واقعی در آزمایشگاه درست کنن. مشهورترین پیش بینی آقای تیل اینه که گوگل از اپل، آمازون و فیسبوک بادوام تر خواهد بود – هرچند که خودش جزو هیات مدیره فیسبوک است.

مرتبط
رادیو گیک شماره یک – آشنایی و بخثی مفصل در مورد سینگولاریتی